oferta
RYCZAŁT (PPE)
Ryczałt ewidencjonowany stanowi uproszczoną formę opodatkowania działalności gospodarczej. Przedsiębiorcy korzystający z takiej formy rozliczenia płacą podatek od przychodu. Nie mają możliwości pomniejszania podatku o koszty jego uzyskania. Z tej formy opodatkowania mogą korzystać przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w formie indywidualnej lub spółki osobowej.
KSIĘGA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW (KPiR)
Do prowadzenia KPiR zobowiązane są osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, a także dotyczy spółek cywilnych, jawnych i partnerskich, których właścicielami są osoby fizyczne.
Rozliczenie w formie księgi przychodów i rozchodów (KPiR) jest możliwe dla wyżej wymienionej grupy przedsiębiorców, o ile osiągnięte przez nie przychody netto ze sprzedaży nie przekroczyły równowartości 2.000.000 euro po przeliczeniu na PLN wg kursu średniego NBP z pierwszego dnia roboczego października roku poprzedniego. (w 2022 r. limit przychodów wynosi 9.188.200 zł, w 2023 r. limit przychodów wynosi 9.654.400 zł, ).
Księga przychodów i rozchodów (KPiR) to narzędzie, które stosowane jest do ewidencji w księgowości uproszczonej. Zapisuje się w niej wszystkie przychody firmy oraz poniesione koszty, wraz z datami, kwotami, stosownymi opisami i komentarzami, jeżeli dany zapis tego wymaga.
ROZLICZANIE KSIĄG HANDLOWYCH
Księgi handlowe ta forma rozliczenia jest obowiązkowa dla spółek komandytowych, komandytowo-akcyjnych, akcyjnych i z ograniczoną odpowiedzialnością bez względu na wysokość przychodów. Pozostali przedsiębiorcy muszą na nią przejść w przypadku osiągnięcia lub przekroczenia kwoty przychodów 2 000 000 euro w skali roku.
Wszystkie firmy, które chciałyby skorzystać z profesjonalnej pomocy w prowadzeniu i rozliczaniu ksiąg handlowych, zapraszamy do współpracy
KOPLEKSOWA OBSŁUGA KADROWO, PŁACOWA Z ROZLICZENIEM Z ZUS
- zatrudnianie pracowników (przygotowywanie umów o pracę, umów zlecenia i o dzieło);
- bieżąca obsługa pracowników (prowadzenie akt osobowych, wystawianie zaświadczeń, wniosków urlopowych, świadectw pracy);
- naliczanie list płac i obliczanie składek ZUS oraz zaliczek na podatek dochodowy;
- wnioski PFRON;
- inne czynności, w zależności od potrzeb klienta;